atnaujintaMidausChronologija

Gamyba

Midui gaminti naudojamos tik natūralios medžiagos – jokių dažiklių, aromatų ar emulsijų. Medus perkamas iš Lietuvos bitininkų. Per metus jo sunaudojama daugiau nei 100 tonų. Visi gėrimai brandinami tik natūraliai. Midus pilstomas į butelius mažiausiai tik po 24 mėnesių, kai buvo paruošta jo misa, midaus nektarai (trauktinės) – po 15, midaus balzamas – taip pat po 24 mėnesių.

Midus gaminamas laikantis senųjų gamybos tradicijų, natūralios fermentacijos būdu. Nuo pat midaus gamybos atkūrimo buvo atrinktos ir ištobulintos kelios midaus gamybos receptūros, todėl nepakitusios sudėties midus gaminamas iki šiol. Stakliškėse pavyko išsaugoti tradicijas, kurios kitose vietovėse išnyko. Šiandien įmonė yra įdiegusi naujas technologijas, tačiau talpyklose midus ir midaus produktai bręsta lygiai taip pat, kaip ir prieš keletą amžių dvarų ar pilių rūsiuose.

Vartotojų nuomone, midaus gėrimai yra aukštos kokybės, gero skonio, malonaus kvapo, skirti ne kasdienai.

Midui ir kitiems midaus gėrimams parenkami lietuviški pavadinimai, atspindintys svarbias Lietuvai vertybes: istorinius įvykius, kultūros paveldą. Stakliškių midus atliko savo vaidmenį išlaikant lietuvišką tapatybę sovietų laikais, o šiandien yra puikus Lietuvos „ambasadorius“ užsienyje.

Svarbiausia gaminant midų yra išlaikyti nustatytas receptūras ir gamybos proceso eigą: vandens, medaus bei įvairių prieskoninių žolelių ir vaistažolių mišinys kaitinamas, tada midaus misa ramiai fermentuojasi milžiniškose talpose. Tuomet atliekamas jos brandinimas ir filtravimas. Tačiau už šio išvardijimo, tarsi paprasto proceso, slypi daugybė technologinių detalių ir smulkmenų, kurių nei vienos nevalia pažeisti.

Vizija

Tęsti senovės lietuvių midaus gamybos tradicijas, puoselėti ir perteikti ateities kartoms originalaus nacionalinio gėrimo gerąsias ypatybes, vartojimo papročius ir kultūrą. Garsinti ir populiarinti Lietuvos vardą užsienio šalyse pristatant reprezentacinį tautos gėrimą.

Misija

Siekti, kad midus ne tik atspindėtų mūsų tautinį nacionalinį produktą, bet kartu susigrąžintų praeityje turėtą šlovę ir populiarumą, būtų plačiai žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse.

[ssba]